Реформа освіти діє

Закриють школу – пропаде село - такими аргументам зустрічає реформу сільських шкіл консервативне сільське середовище. Учителі, які потраплять під скорочення штату, директори тих шкіл, які планують перетворити на філії, а також консервативне сільське середовище, мало поінформоване про суть та ідею нововведення, стають головними агентами спротиву опорним школам.

А тим часом «караван іде»: до 1 вересня 2016 року в Україні відкрилося 144 опорні школи. Головна мета – дати якісну освіту сільським дітям. Адже близько 80% цих хлопчиків та дівчаток позбавлені можливості отримати хорошу освіту тільки за однією, від них незалежною ознакою – за місцем проживання.

Державна політика саме і полягає в тому, що малокомплектні школи повинні перетворитися на початкові, бо ж малеча має займатися якнайближче до своєї домівки, а учні гімназійних класів повинні їздити в опорні школи.

Саме з метою вивчення досвіду створення та роботи опорних шкіл у складі обласної делегації директори Бунчук С.А. (Снігурівська ЗОШ №4), Завгородня Р.В. (Олександрівська ЗОШ), Ковальчук С.М. (Нововасилівська ЗОШ) взяли участь у міжрегіональному семінарі керівників навчальних закладів «Особливості створення, організації діяльності та управління опорними школами із мережею філій» у м.Дніпрі. Відкрив семінар Полторацький Олексій Володимирович, директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації з питання «Опорна школа та її філії: створення і структурні особливості» (з досвіду Дніпропетровської області). Далі ми взяли участь у роботі круглого столу «Директори опорних шкіл - агенти освітніх змін».

Щедро ділилися досвідом роботи освітяни Дніпропетровщини: «Спільна робота органів управління освітою, виконавчої влади та місцевого самоврядування в частині забезпечення функціонування загальноосвітніх навчальних закладів області у 2016/2017 навчальному році та створення опорних шкіл (Полторацький О.В., директор департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації); «Модернізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів у сучасних умовах соціально-економічного розвитку територій Дніпропетровської області» (Кириченко Наталя Вікторівна, головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти управління дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти департаменту освіти і науки облдержадміністрації); «Нова українська школа на Дніпропетровщині: реалії та проблеми» (Романенко Михайло Ілліч, ректор КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», доктор філософських наук, професор).

Ділилися досвідом роботи й директори опорних шкіл: «Удосконалення матеріальної бази школи в процесі реформування освіти в громаді» (Мінаєва О.П., директор комунального закладу освітим «Святовасилівська середня ЗОШ І-ІІІ ступенів); «Переваги створення опорної школи в об՚єднаній територіальній громаді» (Тиркба Р.О., директор комунального закладу «Софіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів»); «Застосування народних звичаїв та традицій на уроках» (Сорока М.П., директор Петриківської опорної середньої ЗОШ з профільним виробничим навчанням І-ІІІ ступенів).

Майстер-клас, проведений Дмитрюком Іваном Васильовичем, вчителем образотворчого мистецтва Петриківської опорної середньої ЗОШ з профільним виробничим навчанням, захопив своєю самобутністю і творчістю всіх учасників семінару.

Повчальним і досить переконливим було відвідування комунального закладу «Ганнівський комплекс «Середня загальноосвітня школа – дошкільний навчальний заклад» Верхньодніпровської районної ради та Дніпрокам՚янської філії І-ІІ ступенів.

Ми побачили навчальні кабінети, повністю оснащені навчальним і технологічним обладнанням, результати діяльності учнів і вчителів. А ще ми побачити очі тих, хто працює і навчається в удосконалених навчальних закладах. Вони горіли, випромінювали радість і задоволення від того, що вони, сільські жителі, мають можливість працювати і здобувати освіту на рівні.

А ми, учасники семінару, щиро дякуємо відділу освіти за можливість вивчати міжрегіональний досвід.

Завгородня Р.В., директор Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

/Files/images/berezen2017/Завгородня.jpg

Переймали досвід

Як зробити літо не тільки цікавим, а й корисним? Другий рік поспіль в Олександрівській ЗОШ І – ІІІ ступенів організована робота мовного табору. Влітку учні вивчають культуру і традиції англомовних країн через англійську мову. В організації роботи табору маємо багато своїх ідей. Та досвід колег не завадить. Тому і взяли участь в конкурсі «Go Camp» і стали переможцями другої хвилі.

8-9 квітня я разом із колегами із Снігурівського району стала учасником тренінгу «Go Camp: Innovative Methodology and New Approaches to School English Language Camps» в м.Києві. Теорія теорією, а живе спілкування із справжніми американцями задавало тону проведеним заняттям. Ми закріпили свої вміння організовувати роботу над проектами, визначати актуальні теми проектів, мотивувати учнів до вивчення англійської мови. Об’єднані однією проблемою, ми відчували себе на рівні у співпраці з послами, депутатом Верховної Ради Мустафою Наємом.

То ж, сподіваюсь, що отриманий досвід, зробить роботу нашого мовного табору ще цікавішою та ефективною.

Вчитель англійської мови Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Лоцуняк Т.О.

/Files/images/berezen2017/Лоцуняк.jpg


Кiлькiсть переглядiв: 586

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.